Evangofil

EVANGOFIL
– Tidligere kendt som Evangoholiker

Hvem er vi?
"Evangelie" kommer fra græsk og betyder: "Godt budskab". I Evangofil udbreder vi det gode budskab om at du – med mindre du giver os ALT du har og flytter til Gørløse – vil brænde evigt i helvede, hvor din sjæl vil gå fortabt i en sø af brændende ild og svovl.

Så glædeligt er Bibelens budskab!! Fryd dig!!

Velkomst-video

Den hellige stad
Gørløse er faktisk omtalt flere steder i Bibelen, f.eks. Lukas 19:45:
Så kom han ind i Superbrugsen i Gørløse og gav sig til at jage dem ud der gjorde handel dér. Han sagde: "Det står skrevet: I mit hus skal der være dagligvarer til discountpriser. Seksogtyve kroner for en Cola?? I må være fuldstændigt åndssvage!!"

Vores leder, Christian Gaardhede, udøver mirakel på mirakel i Gørløse. Blinde hører, døve ser, og narkomaner lærer at junke sig med Jesu ord. Vores metoder er blevet i draget i tvivl, men igen må vi lade Bibelen få sidste ord. Lukas 5:17:
Da kom Jesus forbi nogle narkomaner, der sad og junkede sig ved Jeriko. Og narkomanerne sagde: "Herre, synes du vi skal gå ind i et tolv-trins program for at komme ud af vort misbrug?" Men Jesus sagde: "Nej, læg i stedet jeres hænder på TV-skærmen, når Christian Gaardhede er på, så er I straks fri og undgår en masse bøvl". Og narkomanerne sagde: "Er det okay vi gør det på Tekst-TV? Eller skal det være mens han selv er på billedet?" Og Jesus sagde: "Det må jeg lige checke op på med IT-afdelingen." Og narkomanerne sagde: "Virker det også, hvis vi optager det, eller skal det være live?" Og Jesus sagde: "Hvis jeg havde vidst der ville komme så mange spørgsmål, havde jeg aldrig taget det her job."

Og narkomanerne priste Gud, men da Jesus var gået til frokost talte de åbent om at gå til afdelingschefen og klage. Thi der var svig i deres hjerter.


Psykisk syge
I Evangofil tror vi, at alle psykiske sygdomme skyldes besættelse af dæmoner, og at dæmonerne kan drives ud ved bøn. Igen er mange "videnskabsfolk" ude efter os, men vi har klart den ægte videnskab på vores side. Doktor Mbuna Stngona fra Rwanda New Baptism University er blot en af mange fagfolk med diplom, der giver os ret i vore antagelser og udtaler:
"Christian Gaardhede være meget vis hvid mand. Forfædrenes ånder sige: ham god høvding for Gørløse stammen. Ham uddrive mange dæmoner med musik der lyde som dansktop. Dæmoner ikke lide dansktop, men være bange for."
Igen er Bibelen på vores side. Matthæus 19:23:
Og Jesus kom forbi en mand der led af middelsvær depression med grænsepsykotiske symptomer samt post-traumatisk stress og skizofren paranoia. Og Jesus sagde: "Dæmoner, vig bort!" Derefter led manden aldrig mere af middelsvær depression, men kun af grænsepsykotiske symptomer samt post-traumatisk stress og skizofren paranoia.
Igen må vi glæde os over Bibelens simple budskab:
"Hvis du fejler noget, er det din egen skyld!"


Indtjening
I Evangofil mener vi samtidigt, at det at være kristen er en god finansiel fidus. Mange af vore medlemmer har scoret kassen på at konvertere, og selvom vi selvfølgelig forventer at de giver os en del af Jesus-klejnerne, er der stadigvæk gode økonomiske udsigter ved at hoppe med på frelse-toget. Det kan svare sig. Men du må hellere springe til straks, for selv Jesus har et budget, og der KAN nu engang bare ikke være nok til alle. Som Jesus selv sagde: "Ingen arme, ingen kage".

Bibelen udtaler – Lukas 19:6:
Da kom en mand hen til Jesus og sagde: "Hvad skal jeg gøre for at få evigt liv?"

Og Jesus begyndte: "Du skal elske din næste, og elske..."

"Jaja", afbvrød manden, ham "Den er fino, men hvad skal jeg så gøre for at score grov-boxen? Altså vi taler ka-chingggg, slanter, grunker, gysser?? Hvar, fister?"

Og Jesus sagde: "Jeg har hørt at der er gode muligheder lige nu på det russiske marked."

Og manden sagde: "Og det kommer fra en mand der går rundt i sandaler?? Kom igen, mester."

Og Jesus sagde: "Som Jesus-kunde får du gode rente-fordele..."

Men manden var allerede gået videre. Nu arbejder han vist i Mærsk.


Missionsarbejde
Evangofil er ivrigt optaget af at udbrede Guds ord i den 3. verden. Som Jesus selv sagde: "Gud undrer sig mindre over at ti sultne negre der ikke kan læse omvender sig til ham end over ét veluddannet selvstændigt tænkende menneske – thi DET er i sandhed underligt."

Vi tilbyder skolegang for underpriviligerede børn, så de kan lære alt om videnskabens vidundere – hvordan Gud skabte Jorden på syv dage for godt 5600 år siden, hvordan Noah fik plads til alle dyr i verden på arken osv. osv. Alt sammen ting der vil hjælpe afrikanerne til en bedre levefod – nøjagtigt som god religiøs fundamentalisme har hjulpet alle andre verdensdele gennem historien.

Bogstavkristen
Evangofil tager hvert bogstav i Bibelen bogstaveligt. Hvis der f.eks. står "En skøge kan man få for mindre end et brød", ja så KAN man få en skøge for mindre end et brød. Det gælder bare om at finde ud af hvor.

Nu er Bibelen jo godt nok oversat fra hebraisk og græsk, som vi ikke forstår, men vi tror at Gud har sendt os ufejlbarlige oversættere, der har oversat hvert eneste ord i et guddommeligt 1:1 forhold til dansk, hvor hvert danske ord nøjagtigt modsvarer det græske og hebraiske.

Hvis der af og til kommer en ny oversættelse er det Gud, der i mellemtiden har fundet nye danske ord, som han ikke vidste var der i forvejen.

Det kan jo smutte for den bedste.


Onkelhuset
Endelig er vi optaget af tværkirkeligt arbejde og har således slået vort eget Sønnens Hus sammen med Faderhuset i dét der i fremtiden vil komme til at hedde Onkelhuset. Onkelhuset vil kæmpe målrettet mod diversitet og non-konformisme og vil opkøbe alle ejendomme hvor der er tendenser mod farlig kreativ livsudfoldelse, og derpå rive dem ned.

Skulle politiet i den sammenhæng ikke være på vores side vil de blive mødt af en regn af bibler, der vil få 16. december urolighederne til at ligne en børnefødselsdag.


SOM MEDLEM AF EVANGOFIL
...kan vi tilbyde dig mange fordele.
  • Træt af familien?? Vi kender det allesammen. Mor pylrer, og far prædiker moral. Men nu er det slut. Som medlem af Evangofil sørger vi for at fjerne dig fuldstændigt fra din "naturlige" familie. Igen henviser vi til Bibelen, hvor Jesus også bare måtte klippe tråden til Jomfru Maria og hans far Josef og sige: "Jeg har fået nye venner. Skrid, pomfritter."

  • Glad for musik?? Ikke efter du er blevet medlem hos os. Gud hader alt andet musik end Kandis og Bjørn og Okay. Smid nogle salmevers ind over, og du har en ny genre: Suppe, steg og paradis. Al anden musik er satans værk.

  • Træt af at tænke selv?? Nogle hjerter kan ikke slå af egen kraft, de får en pacemaker. Hos Evangofil får du en pacemaker i hjernen. Hvis du begynder at tænke "Hvad fanden laver jeg her?" skal du bare skrue op.

  • Spændende nye bekendtskaber! Hos Evangofil vil du møde mennesker, der mener at det var Gud der helbredte dem for deres smerter i kæben. Vi er det sidste sted i landet, hvor den slags mennesker ikke er spærret inde og lagt i spændetrøje. Kom og se dem før det er for sent!!!

  • Bliv venner med Herrens Apostel Christian Gaardhede (trademark) fra Gørløse. Ja, han ligner Nazi-Johnny fra Greve en lille smule, men det er JESUS der er hans Hitler!! Vær med når Evangofil invaderer Polen og spreder det national-evangelistiske budskab over hele verden.

TOLDERE OG SYNDERE - EVANGOFIL'S HUSORKESTER
– kendt fra TV2 Charlie, DK4 og Radio Holger.

Besætning:
Thomas (synder - el-guitar og sang)
Søren (synder - basguitar og kor)
Jeremias (tolder - keyboards og kor)
Ezekiel (tolder - trommer og kor)

"Toldere og Syndere" er Evangofils positive kristne husorkester, der kombinerer Herrens Ord med lumre bossa-nova rytmer og stueorgel. "Toldere og Syndere" startede som et dødsmetals-orkester, men på Castle Donington festivalen i 2000 mødte de Jesus under Motörheads ekstranumre, og siden er ligsminke, læder og nitter skiftet ud med jakkesæt, butterfly og overskæg. "Toldere og Syndere" har turneret i hele Europa, og er blevet jaget bort alle steder, for at de ord kunne gå i opfyldelse:
"De hellige skal spille rådden musik – og hele verden skal indse det, blot ikke dem selv (Johannes 2:14)
"Toldere og Syndere" arbejder til dagligt i Andelsbanken i Gørløse og står i den sammenhæng også for Evangofils' finanser.
Kom og syng med på alle de store hits:
  • "Når Herren sender dig et girokort"
  • "Have you got the skillz to pay Jesus' billz"
  • "Hvis Gud nu var arbejdsløs – og du havde penge"
  • "Endnu en stævning fra Helligånden"
  • "Op alle de rentefordele som Gud har gjort"

VIDNESBYRD

LÆGEN GAV
INTET HÅB
Vidnesbyrd
Flemming på 57 led i mange år af smerter i ryggen. Han mistede arbejde, familie, venner, og begyndte at drikke. Indtil Gud en dag fik øje på ham I Superbrugsen i Gørløse og helbredte ham mirakuløst.

Flemming siger i dag: "Det var meget pænt af Gud. Men det havde været endnu pænere hvis han havde gjort det inden jeg mistede arbejde, familie, venner og begyndte at drikke."

Gud ønskede ikke at medvirke i dette indslag.

FORRETNINGEN GIK NEDENOM OG HJEM... MEN SÅ KOM GUD
Vidnesbyrd
Anton på 62 var i mange år indehaver af en lille kiosk i Gørløse. Men så flyttede Superbrugsen ind overfor, og Anton gik konkurs og blev sat på gaden. Her levede han nu nogle år som hjemløs.

Lige indtil han en dag mødte Christian Gaardhede, der gav ham en skilling til en kop kaffe.

I dag er han indehaver af Gørløses største kaffe-import og kan selv godt finde på at give Gørløses hjemløse en skilling til en kop kaffe.

"Hvis de altså er kristne", gnækker han og klasker sig på låret.

GUD SAGDE NEJ
TIL SKILSMISSE
Vidnesbyrd
Anette og Kim var gift i tyve år og havde tre dejlige børn. En dag besluttede de sig at gå fra hinanden.

Men Gud havde andre planer. Efter seperationen mødte de en dag hinanden, tilfældigt, i Superbrugsen i Gørløse.

"Det var en ud af en million", siger Anette. "Tænk at vi skulle rende tilfældigt på hinanden. Vi bor godt nok begge to i Gørløse, men alligevel. Vi vidste straks at Gud stod bag."

De to blev gift igen og har levet sammen lige siden.

"Nu er vi gift igen, og på en god dag slår Kim mig slet ikke", siger Anette.

"Luk fissen, smatso", råber Kim.

GUD SKYLLEDE LYKKEPILLERNE UD I WC'ET
Vidnesbyrd
Tina på 26 har ikke haft et let liv. I ti år led hun af alvorlige tvangstanker og følte sig konstant overvåget.

Men så kom Gud og skyllede hendes medicin ud, og straks forsvandt al paranoia.

"Nu er Gud ikke længere vred på mig!", brøler hun lykkeligt. "Gud er overalt! Han ved alt du tænker! Han ser alt du gør!! Du kan ikke gemme dig for Gud!! Men hvis.. hvis du gør noget forkert bliver Gud vred!! MEGET VRED!!! Og han vil STRAFFE dig!! HÅRDT!!"

Tina har i dag været fuldstændigt rask i to år.

BLIND KAN SE
Vidnesbyrd

Lene Nielsen fra Vordingborg kom til ”Åndens Magt” med blindestok og ledsager. Efter forbøn begyndte hun at se igen, og i december 2003 leverede hun blindestokken tilbage til hjælpemiddel-centralen.. troede hun. I virkeligheden var det Superbrugsen i Gørløse, men hun kunne ikke se en daddel.

"Jeg er blind som en træstub", griner hun i dag. "Og dum som en dør. Tak Gud for det!"

VAR LYKKELIG I FORVEJEN – MØDTE GUD OG BLEV MARGINALT LYKKELIGERE
Vidnesbyrd
Alting fungerede for Svend på 32. Han var lige blevet ansat som bestyrer af den lokale Store Robert i Gørløse, og forretningen gik strygende. Der var også succes på hjemmefronten, hvor han lige var blevet gift med den smukke undertøjsmodel Christina. "Jeg var virkeligt lykkelig", fortæller Svend. "Men så var det at jeg mødte Helligånden i prøverummet i Store Robert - min butik i Gørløse. Og ja, tænk dig - jeg blev faktisk ENDNU lykkeligere end jeg var i forvejen. Tak, Christian Gaardhede - tak fordi du har gjort en glad mand marginalt gladere. Det er et mirakel."