Byg en bane til spillet

Sæt dit præg på næste kapitel af BirgerQuest.
Byg dine egne baner med fælder, fjender og udfordringer.
Send dem til os. De bedste kommer med i næste kapitel af spillet (udkommer 1. marts 09).

1) Hent editor

Pakken indeholder
  • 'Tiled', en god, java-baseret editor - du kan læse mere om den her
  • 5 tomme baner
  • Et specielt build af spillet til live-test af banerne

Hent:  Editor.zip  |  569 Kb

Brug

  • Download og unzip
  • Åbn 'Start_Editor.jar'
  • Vælg File > Open > map1.tmx
  • Tryk knappen til højre for Tile Palette -> paletten maksimeres
  • Brug blyant og fyld-værktøj til at arbejde med banen
  • Før du gemmer
    Vælg én gang for alle: Edit > Preferences > Saving : Fjern kryds ved 'Use Binary Encoding'

Test din bane

  • Start spillet med 'Start_Game.swf' (denne fil kan også åbnes med din web-browser)
  • Tryk tast 1-5 for at teste baner
  • Editor kan bruges samtidig med at spillet kører. Så snart en bane er gemt, kan den hentes ind i spillet


Screenshot



Tips

  • Byg en idé ind i din bane. Giv gerne banen et navn når du indsender
  • Lange rum og smalle rum virker godt.
  • Meget store rum får spillet til at køre langsomt
  • Blokken med et KRYDS igennem er en smuldre-blok
  • Fjender bruger kanoner, smuldre-blokke, fjeder-blokke og elevatorer

Typiske problemer

  • Fjern kompression
    Vælg Edit > Preferences > Saving
    Fjern kryds ved 'Use binary encoding'
    Gem banen igen

  • Brug ikke copy-paste
    Brug IKKE klip-klistre funktioner i editoren. Det skaber "levels" som laver rod i XMLen. Banen kan derefter ikke hentes ind i spillet


2) Indsend dine baner

Send dine bidrag - .tmx-filerne - til

baner@alexanderband.dk

Giv gerne dine baner et navn.
Skriv hvis du vil have dit eget navn sat ind et sted på banen som credit.

Vi vælger kun de sjoveste, bedste, mest udfordrende baner.

Vi forbeholder os ret til i moderat omfang at tweake, og på anden måde ændre indsendte baner efter skøn om at maksimere glæden for spilleren og bevare en overordnet fortælling i spillet som helhed.


Disclaimer

Alexanderband påtager sig intet ansvar for skade af din computer, software eller mentale ligevægt.
Se bare hvordan det er gået med os.


Alexanderband 2009